Alessandra Ferrini | Προβολή ταινίας και παρουσίαση έκδοσης

By dimitra.samsaki, 25 October, 2024
Image
Alessandra Ferrini / Προβολή ταινίας και παρουσίαση έκδοσης
Start Date
End Date
Body

Με αφορμή την κυκλοφορία της πρώτης μονογραφίας της Alessandra Ferrini με τίτλο «Σαν σμήνος σκουληκιών: Αντιμετωπίζοντας το αρχείο της αποικιοκρατίας στην Ιταλία και τη Λιβύη» (Like Swarming Maggots: Confronting the Archive of Coloniality Across Italy and Libya (εκδ. Archive Books, ανάθεση από τη Villa Romana), υποδεχόμαστε την εικαστικό-ερευνήτρια στο MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (εντός ΔΕΘ-Helexpo) την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024 στις 18:00, με την προβολή της ταινίας της «Ο Γκαντάφι στη Ρώμη: Σημειώσεις για μια ταινία» (Gaddafi in Rome: Notes for a Film, 2022). Την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση της Alessandra Ferrini με την επιμελήτρια και συντελεστή του βιβλίου Δάφνη Βιτάλη και το κοινό. 

 

Η ταινία «Gaddafi in Rome: Notes for a Film» (2022, 59', με αγγλικούς υπότιτλους) βασίζεται στην ανάλυση ειδήσεων, ως τεκμηρίωση μιας συνάντησης μεταξύ του Σίλβιο Μπερλουσκόνι και του Μουαμάρ Καντάφι το 2009. Μέσα από την εναλλαγή των κειμένων με αρχειακές εικόνες, πλάνα από τα μέσα ενημέρωσης αλλά και ιδιωτών, στην ταινία αναλύεται το γεγονός της διπλωματικής φιλίας για να αποκαλυφθούν έτσι οι συνεχιζόμενες (νεο)αποικιακές σχέσεις μεταξύ Ιταλίας και Λιβύης. Μια αρχική εκδοχή του έργου παρουσιάστηκε στο MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης το 2021, στο πλαίσιο της ομαδικής έκθεσης «Όταν το παρόν είναι ιστορία» σε επιμέλεια της Δάφνης Βιτάλη.

 

Το βιβλίο «Like Swarming Maggots: Confronting the Archive of Coloniality Across Italy and Libya» εστιάζει στην μακροχρόνια έρευνα της Ferrini για τις αποικιοκρατικές και νεο-αποικιοκρατικές σχέσεις μεταξύ Ιταλίας και Λιβύης. Μέσα από μια κριτική προσέγγιση «αρχείο της αποικιοκρατίας» στην Ιταλία και τη δομική του βία, η ίδια τεκμηριώνει projects που αναδεικνύουν ζητήματα όπως η κοινωνικοπολιτική στάση (positionality), η λογοκρισία, η απόδοση και η διαγραφή της γενοκτονίας που διέπραξαν οι Ιταλοί στη Λιβύη. Στην έκδοση περιλαμβάνεται πρόλογος από τον Bassam El Baroni και κείμενα από τους Tewa Barnosa, Adam Benkato, Niccolò Acram Cappelletto, Chiara Cartuccia, Sarri Elfaitouri, Amalie Elfallah, Khaled Mattawa, Maaza Mengiste, Barbara Spadaro, και Δάφνη Βιτάλη.

 

Υποστηρικτές: Γενική Διεύθυνση Σύγχρονης Δημιουργικότητας (Directorate-General for Contemporary Creativity) του Υπουργείου Πολιτισμού της Ιταλίας, Italian Council (2023), Triangle-Astérides, Marseille, Depo Istanbul, L’Art Rue, Tunis, MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης 

 

Ανοιχτή συμμετοχή για το κοινό.

Η παρουσίαση και συζήτηση θα γίνει στα αγγλικά

 

Η Alessandra Ferrini είναι εικαστικός καλλιτέχνιδα, ερευνήτρια και εκπαιδευτικός με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Μέσα από το έργο της, που αμφισβητεί την κληρονομιά της ιταλικής αποικιοκρατίας και του φασισμού, πειραματίζεται με την επέκταση και υβριδοποίηση του ντοκιμαντέρ. Νικήτρια του βραβείου Maxxi Bvlgari 2022, έχει εκθέσει το έργο της διεθνώς, συμπεριλαμβανομένης της 60ής Διεθνούς Έκθεσης Τέχνης της Μπιενάλε της Βενετίας, σε επιμέλεια του Adriano Pedrosa. Κατέχει διδακτορικό από το University of the Arts London.

 

Η Δάφνη Βιτάλη είναι επιμελήτρια και συγγραφέας από την Αθήνα και τη Ρώμη. Είναι επιμελήτρια στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Αθήνα (ΕΜΣΤ). Έχει επιμεληθεί εκθέσεις διεθνώς, σε ιδρύματα όπως η Galleria Nazionale στη Ρώμη, το Museo Novecento, στη Φλωρεντία, το DEPO στην Κωνσταντινούπολη, το MOMus στη Θεσσαλονίκη, το Rongwrong στο Άμστερνταμ, τη Fondazione Giuliani στη Ρώμη, κ.ά. Το ενδιαφέρον της εστιάζεται σε καλλιτεχνικές πρακτικές που έχουν κοινωνικές, πολιτικές και οικολογικές ρίζες. Η πρόσφατη επιμελητική της πρακτική επικεντρώνεται στις πρακτικές που βασίζονται στην έρευνα και την στροφή προς την ιστοριογραφία στη σύγχρονη τέχνη, ως μέσο διερεύνησης και ερμηνείας του παρόντος.

Hide From Calendar
Do not hide